Maand 1 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu Maand 1 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu

Maand 1

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

15 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Boston

Dag 26, donderdag:
Zoals iedere dag beginnen we met een ontbijt. Omdat ik geen ochtend lessen heb op donderdag heb ik een verslag geschreven. Daarop volgend de lessen en lunch. Na mijn laatste les snel gegeten en omkleden, want we hadden een uitje gepland. Het was regenachtig weer dus goed voorbereid stapten we naar buiten. Eerst met de bus en metro, die stampensvol zat, want heel veel mensen gingen dus naar dit spannende uitje. Toen we weer naar buiten stapten keek je direct tegen het gebouw aan. Nooit gedacht dat het er zo uit zou zien. Nu was het voor mij de eerste keer dat ik hier heen ging, ik had geen idee wat ik moest verwachten. Het is niet moeilijk, maar ik kende de regels niet, ik geloof niet dat er heel veel zijn. Wat vooral heel belangrijk is om te weten, vechten is niet toegestaan. Dat was iets waar deze sporters schijt aan hebben. Sorry voor mijn taal. We liepen naar binnen en daar moet je eerst door de beveiliging. Vervolgens moesten we naar boven, waar we precies moesten zijn wisten we niet, we moesten alleen helemaal naar boven. We kwamen daar op een steile tribune, als je naar beneden keek, zag je het ijs. Ik was bij een Bruins game, ijshockey. Een belangrijk ding om te weten, een wedstrijd bestaat uit 3 delen, ik zal geen helften zeggen, maar ja. Het eerste deel was het spannends, qua doelpunten. Het tweede deel was het agressiefst en het derde deel het schokkendst. Voordat de wedstrijd begint zingen ze eerst het Canadese volkslied en natuurlijk die van Amerika. Kwamen ze eerst 1-0 achter, dat maakte ze al gauw goed en aan het eind van het eerste deel stond het 3-1 voor de Bruins. In de rust kwamen er kleine kinderen het ijs op voor een vriendschappelijk potje. Iets wat de profs niet aan doen, die beuken iedereen aan de kant die ook maar een beetje in de weg staat. In het tweede deel, ik zie het al, werd het heel agressief. Zo bleek ook dat je altijd heel goed op moet letten, het spel gaat heel snel en je mist zo wat. Zo miste ik de aanleiding, maar 1 van de spelers gooit zijn stick en handschoenen uit en begint zijn tegenstander in het gezicht te meppen. Alsof dat nog niet erg genoeg is, begint iedereen in het stadion te juichen, terwijl de scheidsrechters staan te kijken. Nu moet ik er ook bij vertellen dat het stadion niet alleen gevuld is met volwassenen, er zitten ook heel veel kinderen op de tribune. Uiteindelijk worden ze uit elkaar gehaald en moeten ze beide op het strafbankje zitten voor 2 minuten. Nu is er in dit deel van de wedstrijd iemand door de plasticwand geduwd en is er iemand geslagen met een stick waarna ze verder gingen met de vuisten. In het derde deel van de wedstrijd werd er een puck van de lijn getikt en werd er de laatste minuut zonder goalie gespeeld door de tegenpartij. Een alles of niks actie, het werd niks want de Bruins scoorde een laatste keer. Eindelijk terug op de campus was het al na elven en moest ik nog mijn huiswerk maken. Gelukkig was dat zo klaar en kon ik gaan slapen. Het was een super ervaring en als ik de kans krijg wil ik zeker nog een keer naar een ijshockey wedstrijd.

Dag 27, vrijdag:
Dit was de saaiste dag van de week, niet in de zin dat het een saaie dag was, maar meer in de zin van het beschrijven van de dag. Les en eten, net als iedere andere dag. Een wandeling naar de winkel en weer terug, iets wat nog geen half uur duurt. We hebben de dag maar afgesloten met het kijken van een film, natuurlijk weer met de snacks.

Dag 28, zaterdag:
Ook dit was geen bijzondere dag. We konden uitslapen en daaropvolgend hebben we brunch. Vervolgens zaten we op mijn kamer te bedenken wat te doen. Het was een regenachtige dag, daarom hebben we besloten om naar de bioscoop te gaan. Daarna weer terug naar de campus voor het diner. Vervolgens een rustige avond.

Dag 29, zondag:
Zonder het die ochtend te beseffen zou deze ochtend een hele sportieve dag worden. Zoals gebruikelijk in het weekend, beginnen we met een brunch. Vervolgens besloten om ons huiswerk te maken, om daarna hard te gaan lopen. Het was mooi weer, dus dat was lekker. Na de douche heb ik met Camilla afgesproken om naar 'Target' te lopen. Dat is een wandeling van 3 kilometer en ieder ander hier op de campus was met de bus gegaan of uber. Maar wij waren heel blij dat we zijn gaan lopen, je ziet dan dingen die je anders niet zou zien. Zo zijn we door een park gelopen en omdat het herfst is, hadden de bomen hele mooie kleuren. De target is een combinatie van allerlei winkels in één. Het is een supermarkt, maar ook een kledingwinkel, drogisterij en soort van Blokker in één. Als je iets nodig hebt, maakt niet uit wat, is dat de winkel waar je wezen moet. Terug op de campus hebben we gegeten. Nu is het weekend en heb je niet zoveel keus als doordeweeks. Omdat we ook wat later waren, waren sommige dingen al op. Wat ik op mijn bord had liggen smaakte me nog niet echt. Terug op mijn kamer, maar 1 van mijn instant noodles klaargemaakt. Hiervan heb ik altijd wat op mijn kamer staan. Als ik dan het eten mis of het is niet te pruimen, heb ik wat achter de hand. Samen met Camilla een film gekeken, waarna Camilla vertrok naar haar eigen kamer. Nog geen half uur later werd er op de deur geklopt, Eve. Eve was dit weekend naar de Niagara waterval geweest. Samen hebben we op haar kamer gezeten en zitten kletsen, foto's bekeken en muziek geluisterd. Tijd vliegt dan voorbij en voordat je het weet is je plan om op tijd naar bed te gaan in het watergevallen.

Dag 30, maandag:
Dag 30 alweer, er is al een maand voorbij. Wat gaat de tijd hier snel. Zoals altijd ontbijt en les. Vervolgens hadden we foundation les. Dit keer gingen we naar de bibliotheek. Daar kregen we een presentatie wat heel saai was. De informatie opzich was niet saai, maar meer de manier waarop het gedaan werd. Na dit tochtje zijn we voor lunch uiteten gegaan. Met een gezellige, grote groep heerlijk gegeten. Via een shortcut terug naar de campus om rustig dit verslag te typen en wat gemiste afleveringen terug te kijken van mijn favoriete Nederlandse series.

  • 20 Oktober 2018 - 11:02

    Henny Vollering:

    Hoi Christine,

    plots is jouw vader nu bij ons op de koffie; hij is in Woerden naar de begrafenis van een tante geweest. Hij vertelde over jouw verslag en nu ga ik het ook het ook regelmatig eens lezen! Namens Bert wens ik je nog een heel goede tijd en veel succes met je studie. Ook de groeten van je vader!

  • 22 Oktober 2018 - 07:47

    Adri Mourits:

    Hoi Christine,

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuk feestje van, met eindelijk een biertje/wijntje!

    Je verslagen zijn erg leuk om te lezen. Blijf ze schrijven. Ik heb nog wel een paar vragen:
    - Waar precies zit je in Boston? Bij deze blog staat een kaartje met Tallahassee, maar dat ligt in Florida.
    - Kan je een keer iets meer vertellen over de lessen die je volgt? Staat Engels centraal? Taal, geschiedenis en cultuur? Zijn alle lessen in hetzelfde gebouw als waar je verblijft of is het een campus met verschillende gebouwen? Hoeveel cursisten volgen de lessen ongeveer? Alleen buitenlanders?

    Ja, met dat snacken en buiten de deur eten moet je uitkijken. Als je zelf kan koken scheelt dat al een hoop. Dus opletten of heel veel gaan sporten.

    Groeten,

    Adri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Christine

Ik ben Christine en ik zit voor 9 maanden in Boston.

Actief sinds 17 Sept. 2018
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 8435

Voorgaande reizen:

16 September 2018 - 26 Mei 2019

Boston

Landen bezocht: