Voorjaar - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu Voorjaar - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu

Voorjaar

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

17 Maart 2019 | Verenigde Staten, Boston

Dag 163, zondag:
‘s Avonds met een aantal meiden een spelletje gedaan, erg gezellig. Vervolgens gedoucht en nog even een film kijken. Halverwege de film komen er 2 klasgenoten langs gelopen, nu weet ik niet of ze dronken waren of niet, maar de jongen leek oprecht blij mij te zien. Wanneer ze weglopen hoor ik hem nog zeggen: “Ik hou van Chris, ze is zo aardig”, geweldig toch?

Dag 164, maandag:
Heb ik mijn klasgenoot toch maar gevraagd over gister, daar weet hij niks meer van, maar dat maakt niet uit, hij had mijn dag al goedgemaakt.

Dag 165, dinsdag:
Het is Eve haar laatste week en dat betekent dat we uit eten gaan als afscheid. We zijn naar een Koreaans restaurant geweest, waar we nog niet eerder geweest waren, helaas konden we niet met z’n allen aan 1 tafel zitten desondanks was het wel een hele gezellige avond. Daarna wordt er ook natuurlijk ergens een ijsje gegeten, dan maakt het niet uit hoe koud het buiten is.

Dag 166, woensdag:
Niet alleen Eve gaat dit weekend weg, maar ook Jo gaat ons verlaten. Ondanks dat we nooit iets samen hebben gedaan was zij wel echt een vriendin geworden. Gesprekken op wat voor moment dan ook, maar vooral ‘s avonds of ‘s nachts en altijd vrolijk en gezellig. Sue en ik hadden dan ook bedacht dat we dan toch één keer iets samen moesten doen. Nu was ze gister ook al mee voor diner, maar nu was het een kamergenoten diner. Omdat Eve net zoveel in mijn kamer is als ik zelf mocht zij ook mee. Na onze lessen hebben we een restaurant opgezocht en zijn we met z’n vieren vertrokken. Nu hebben we een keer Italiaans gegeten, in een heel klein schattig restaurantje. We hebben het hier gezellig gehad.

Dag 167, donderdag:
Na alle lessen was ik blij dat ik vanavond eens niets hoef te doen. Ik ben samen met Sue naar de winkel geweest om een kaart te kopen voor Eve en Jo. Ik ben ook begonnen om ze te schrijven, maar daar ben ik niet ver mee gekomen, geen inspiratie. Lekker op mijn kamer zitten, film kijken nu eens zonder wat lekkers erbij.

Dag 168, vrijdag:
Eve haar laatste avond hier, we hadden al afgesproken nog één keer uit eten te gaan en Eve mocht beslissen wat we allemaal zouden gaan doen op deze avond. Samen met Sue, Rina, Sebastiaan, Qets en Chifen zijn we naar het restaurant gegaan. Qets is Rina’s nieuwe kamergenoot, ze komt uit Mexico en is 27. Vorig jaar zat ze al op EF, maar heeft ze een ongeluk gehad waarbij ze haar staartbotje heeft gebroken, nu een half jaar later mag ze haar cursus afmaken. Chifen zit in een gastgezin, af en toe spreken we af, maar dat is niet zo heel vaak. Nu zaten we dan gezellig met z’n allen te eten. Ik zat met Eve en Sebastiaan aan het ene eind van de tafel, we waren een beetje in een melige bui. De hele avond hadden we al rare gespreksonderwerpen en waren we de hele tijd aan het lachen. Toen kwam het toetje met heel veel slagroom, laat ik niet van slagroom houden. Een gedeelte belandde op Eve’s bord, een gedeelte op haar neus en gezicht. Daar bleef het allemaal niet bij, ik vond dat het nu Sebastiaans beurt was. Ik seinde Eve in en we gingen samen in de aanval. Daar op volgde er een slagroom oorlog tussen Eve en Sebastiaan. Eve was voornamelijk het slachtoffer met slagroom in haar haar en op haar bril. Terwijl ik de aanstichter van dit alles was bleef ik ongeschonden, ik had alleen buikpijn van het lachen. Op de terugweg hadden we het erover dat Eve graag nog eens wat met ons wou drinken. We zijn dan even langs de winkel gelopen om vervolgens samen met Eve en Sue op Sebastiaans kamer te zitten. Hebben we samen maar 1 blikje bier opgedronken en daarvan hebben we een gedeelte nog op de grond gegooid. Samen alles opgeruimd en daarna zijn we toch naar één van de beroemde EF feestjes geweest, zonder Sue. Deze feestjes zijn ergens in de stad in een appartement waar voornamelijk Latino’s en Fransen naartoe gaan en muziek in hun eigen taal draaien. Ik heb om die reden nooit echt behoefte gehad om naar zo’n feest te gaan, maar Eve wou heel graag. Eerst verdwaalde we daar in het gebouw, maar eenmaal binnen leek het wel okay. Wat gedanst en gelachen, voor zo’n feest hadden we toch wat meer alcohol nodig om er echt van te genieten. Toen we het erover hadden hoe laat we weg wilden gaan werd het feest stopgezet. Er stond politie buiten, we moesten stil zijn en mochten niet weg. Dat duurde 10 minuten en toen mocht iedereen gaan. Terug op de campus direct naar bed gegaan. Geen geslaagde avond, maar het was goed genoeg. Weer een ongelooflijke herinnering erbij.

Dag 169, zaterdag:
Rond 9 uur werd ik vanuit mezelf wakker, Jo liep al door de kamer haar spullen te pakken. Sue werd ook net wakker en dan duurt het niet lang voordat Eve op de deur klopt. Ik heb mijn laptop en mijn kaarten er nog eens bij gepakt, ik had er verder niet meer naar gekeken, maar ze moesten wel af voordat ze weg gaan. Iedereen loopt lekker druk heen en weer en eerlijk gezegd is dit een vervelend maar toch fijn moment. Een gezellige drukte om me heen terwijl ik nog even snel mijn kaarten schrijf, maar je weet ook dat je straks afscheid moet nemen. Eve haar kaarten en cadeautje gegeven, zodat ze dat nog ergens in haar veel te volle koffer kwijt kan. Hierdoor ben ik vergeten Jo haar kaart te geven, die stuur ik later wel weer op. Samen met Eve en al haar vrienden zijn we met het openbaar vervoer naar het vliegveld gegaan, daar kwamen we Jo weer tegen. Hier hebben we nog met Camilla en Gina gebeld voordat we echt afscheid moesten nemen. Nog een laatste foto en een dikke knuffel en een traan. Onderweg naar huis hebben we ergens gebruncht. Terug op de kamer was het een bende, Eve had van alles achtergelaten. Sommige dingen wilde ze opgestuurd hebben, sommige dingen mochten wij hebben. Eerst hebben Sue en ik de kaarten van Eve en Jo gelezen die ze voor ons achtergelaten hebben, weer huilen. Daarna de bende verdeeld en opgeruimd.

Dag 170, zondag:
Sue en ik zijn naar het postkantoor gelopen voor een doos, is die gesloten. Gelukkig was het mooi weer en hebben we een klein ommetje gemaakt. De rest van mijn dag heb ik op mijn kamer gezeten even lekker niks.

Dag 171, maandag:
Er is gister en vandaag heel veel sneeuw gevallen toch ben ik ‘s middags even naar buiten geweest, het postkantoor, ik heb nog steeds die doos nodig. Samen met Sue en Emma door de sneeuw gelopen, dan wordt er ook wel wat sneeuw gegooid, leuk. Alle lessen waren geannuleerd vanwege de sneeuw, dan kun je er wel optimaal van genieten.

Dag 172, dinsdag:
Inmiddels is Eve haar doos gevuld met al haar spullen, ook heb ik nog even uitgezocht waar haar diploma is, dat is gelukkig nu ook geregeld. In mijn lunchpauze ben ik samen met Lina weer naar het postkantoor gelopen om het pakketje te verzenden.

Dag 173, 174, 175, woensdag, donderdag, vrijdag:
Dit zijn gewone dagen, het enige wat opvalt is dat het altijd dezelfde mensen zijn die spijbelen wat ervoor zorgt dat we soms maar met de helft van de leerlingen zitten, dat zijn er 6. Het is wel heel gezellig en we leren nog steeds heel veel, maar op een leukere manier lijkt het. Als ik lunch doe ik dat al heel lang op de derde verdieping met een broodje met mijn vrienden. Mensen die ik elke dag spreek, maar hier nog nooit genoemd heb. Rosalie komt uit Frankrijk en zit een een gastgezin. Lina heb ik al wel genoemd en daar zit ik elke dag mee, met mijn gebruikelijk vriendengroepje en Rosalie. Deze week heb ik ook eindelijk mijn boek uit gelezen, ik denk dat ik nog nooit zo genoten heb van een boek, binnenkort maar beginnen aan het tweede deel. ‘s Avonds hebben we verschillende spelletjes gedaan met Qets, Rina en Sue als vaste groep. Ik zit de hele week al in de gezamenlijke ruimte op de derde verdieping, het wordt weer wat rustiger en het is veel gezelliger. Er komt niemand meer op mijn deur kloppen, in de gezamenlijke ruimte zit ik met al mijn Koreaanse vrienden en ieder doet zijn eigen ding, het is heel gezellig.

Dag 176, zaterdag:
Voor dit weekend wilden we eerst naar Salem gaan met de auto, voor Qets is het makkelijk om een auto te huren en hier een dagje heen te gaan. We hebben er deze week over gehad en besloten om het toch niet te doen. We gaan nog steeds een auto huren, maar voor een heel weekend, we hebben wat gepland voor over 2 weken. Vandaag dus niks doen, gezellig met de anderen in de gezamenlijke ruimte zitten.

Dag 177, zondag:
Ook vandaag doen we niet zoveel, behalve voor meer dan een uur met mijn vriendinnen bellen. Erg leuk om ze af en toe te zien en te spreken. Hebben we het ook al even over onze vakantie gehad, ik heb er nu al zin in.

Dag 178, maandag:
Vlak voor het weekend begon het naast mijn kamer in de gang te lekken. Er is gezegd dat ze er vandaag naar zouden kijken. Zat ik rustig in de gezamenlijke ruimte voordat mijn lessen begonnen, hoor ik wat kabaal in de gang, maar ik besteed daar verder geen aandacht aan totdat mijn nieuwe buurvrouw de kamer in komt lopen en zegt dat het plafond in ingestort. Ze zijn er direct mee bezig, maar het geeft wel een bende. Het weer is nu heel lekker, er ligt nog wel ijs, maar dat smelt nu wel snel. Het is zonnig en rond de 10 graden. Met Sue en Emma lekker gewandeld na het eten, de tijd is dit weekend weer verzet, we kunnen in de avond weer wat gaan doen, omdat het langer licht blijft.

Dag 179, 180, dinsdag, woensdag:
Deze dagen waren net als al die anderen, lunchen met mijn vrienden, ‘s avonds zit ik in de gezamenlijke ruimte mijn eigen ding te doen met mijn vrienden.

Dag 181, donderdag:
Normaal heb ik ochtend klas, maar de docent heeft een afspraak dus is de les naar de middag verplaatst. Verrassend vroeg werd ik wakker, maar dat maakt mijn dag productief. Na het ontbijt eindelijk weer eens hardgelopen, ik merk direct dat mijn conditie weg is en dat er echt wat moet gebeuren. Vervolgens mijn was gedaan en daarna naar de les. De hele avond heb ik gewerkt aan een playlist voor onze weekendtrip van volgende week, het is namelijk een eind rijden, de playlist is goed voor 31 uur luisterplezier, iets meer dan ik had gedacht.

Dag 182, vrijdag:
Na mijn lessen heb ik gewoon in de kantine gegeten, daarna ben ik samen met Rina, Qets en hun andere kamergenoot naar een soort chocolade restaurant gegaan. Eerst hebben we ergens koffie gedronken, want we moesten even wachten. In het restaurant rook het erg naar chocola en het eten was natuurlijk erg zoet, die combinatie maakte het waarschijnlijk dat ik me niet goed voelde. De anderen binnen gelaten ben ik zelf buiten gestaan, frisse lucht. Het was helaas niet geslaagd toch was het gezellig.

Dag 183, zaterdag:
De hele week zat er al een gat in het plafond en vandaag zijn ze om 9 uur begonnen met het maken van het plafond. Daar word je dan wakker van, het is niet heel erg, ik heb mijn laptop gepakt en ben in de gezamenlijke ruimte gaan zitten. Rond 11 uur gebruncht in de kantine. Ik had met Lina en haar vriendin afgesproken om ‘s avonds bij Rosalie te eten, haar gastgezin was een weekend weg. Om 4 uur zijn we vertrokken, eerst een wijntje gekocht en dan naar dat huis. Super verrast toen we er aankwamen, een erg modern uitziend huis. Binnen was het niet echt schoon wat voornamelijk kwam door de kat die aan het uitharen was. Op de bank zitten kletsen, daarna samen pasta gemaakt. Heerlijk gegeten en als toetje chocolade koekjes en mini pannenkoeken met Nutella. Op de bank 2 afleveringen van Friends gekeken en daarna weer terug naar de campus. Een hele gezellige avond gehad waarin we veel geklets hebben.

Dag 184, zondag:
Na mijn brunch ben ik direct begonnen met het typen van mijn reisverslag. Vandaag is het ook St. Patricksday, er is een parade ergens in de stad, maar ik heb besloten om niet te gaan. Ik hoop dat ik hier geen spijt van zal krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Christine

Ik ben Christine en ik zit voor 9 maanden in Boston.

Actief sinds 17 Sept. 2018
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 8440

Voorgaande reizen:

16 September 2018 - 26 Mei 2019

Boston

Landen bezocht: