Aftellen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

12 Mei 2019 | Verenigde Staten, Boston

Dag 213, maandag:
Het is het begin van mijn twee weken durende vakantie, relaxed begonnen, met het uitslapen en een brunch. Vandaag ben ik de hele dag alleen met Sue, Hellen heeft les in de ochtend en daarna doet ze altijd wat leuks met haar eigen vriendinnen. Zo’n beetje ieder ander persoon die echt vakantie heeft is op reis wat de campus behoorlijk leeg maakt. Na de brunch zijn Sue en ik bij de Boston marathon gaan kijken, het had de hele ochtend geregend, maar toen wij naar buiten stapte begon de zon lekker te schijnen. We hebben niet te lang bij de marathon staan kijken, je ziet eigenlijk alleen maar vreemde mensen voorbij rennen, dat maakt het voor ons niet echt spectaculair, maar daar wordt hun bijzondere prestatie niet minder van, diep respect voor al die mensen. De rest van de middag rustig op de campus doorgebracht, na het avondeten nog wel even een korte wandeling gedaan.

Dag 214, dinsdag:
Vandaag op tijd mijn bed uitgekomen om eerst te gaan ontbijten daaropvolgend heb ik mijn was gedaan. Tussendoor moet ik even wachten, lekker niksen dus. Vervolgens mijn eerste spullen in een koffer gestopt. Halverwege de middag ben ik samen met een ander Nederlands meisje naar het vliegveld vertrokken, mijn ouders ophalen. Als je al mijn verslagen hebt gelezen weet je misschien wel dat ik geen afscheid knuffel van mijn ouders heb gehad. Aangekomen op het vliegveld stonden zij daar al op mij te wachten en kreeg ik die lang verwachte knuffel. Samen met mijn ouders met het openbaar vervoer door de avond drukte naar de andere kant van de stad, naar hun hotel. Samen met mijn ouders een rondje gelopen om het grote meer en daarna een snelle hap gehaald bij de winkel als avondeten. Mijn ouders heb ik slapend in de hotelkamer achtergelaten en ik ben terug gegaan naar de campus. Daar heb ik nog even kort gechilled voordat ik ging slapen.

Dag 215, woensdag:
Vandaag moest ik weer vroeg opstaan, na een vlug ontbijt ben ik naar het hotel van mijn ouders gelopen. Met het openbaar vervoer zijn we naar de haven gegaan, hier zijn we op een boot gestapt om walvissen te spotten. Na een lange tocht zagen we eindelijk een aantal walvissen, maar ook dolfijnen en robben. Terug op het vaste land zijn we naar Quincy market gelopen voor een late lunch. Vervolgens heb ik de hoogtepunten van de stad aan mijn ouders laten zien, het is niet zo veel, maar toch leuk om dat even gezien te hebben. Met de bus zijn we naar de campus gegaan en ook dat heb ik ze laten zien, mijn kamertje en de lounge waar ik bijna altijd zit. Samen met hun in de buurt wat gegeten en terug gelopen naar het hotel, terwijl papa daar in slaap viel heb ik mijn kleren gestreken. Het was niet zo slim van mij om kleren mee te nemen die je moet strijken, iets wat niet kan hier op de campus. Daarna met een koffertje met mijn spulletjes weer terug gelopen.

Dag 216, donderdag:
Ook nu moesten de oogjes vroeg geopend worden, snel ontbeten en de laatste dingetjes in mijn koffer gestopt. Met mijn ouders afgesproken om ergens in de stad elkaar te zien om vervolgens samen verder te gaan naar de autoverhuur. Vandaar met de auto Boston achter ons gelaten. Op mijn reis naar Philadelphia heb ik in de auto een boek gelezen, die had ik nog lang niet uit dus daar had ik nu lekker de tijd voor. Onderweg nog ergens gestopt voor een kop koffie om vervolgens verder te rijden naar Portland, Maine. Ingecheckt in het hotel om daarna de stad te gaan bekijken, ik ben er al een keer geweest en heb de stad een beetje kunnen laten zien, maar het blijft toch een rustig en klein stadje, helaas hadden we vandaag ook niet het beste weer. Ergens weer een koffie gedronken en dan merk je direct hoe aardig de mensen hier zijn, tot 2 keer toe werden we aangesproken voor een gezellig gesprek. Naar een grote supermarkt gelopen waar je ook bleek te kunnen dineren, nadat we hier hadden gegeten zijn we terug gegaan naar de kamer. Papa viel weer op tijd in slaap terwijl mama en ik nog even een puzzeltje maakten voordat ook wij gingen slapen.

Dag 217, vrijdag:
Op de kamer een klein ontbijtje gehad, vervolgens mijn spullen weer gepakt en verder gereden naar Bar Harbor, Maine. Onderweg nog ergens gestopt voor een koffie, daarna zijn we verder gereden en heb ik mijn boek uitgelezen. Weer inchecken en op de kamer een eigengemaakte lunch genuttigd. Met de auto door het Acadia natuurpark gereden, onderweg een detour genomen om in het kleine zeer toeristische dorpje te kijken. Vandaag hadden we wel heel mooi weer met ook heel mooi uitzicht over de zee en de eilandjes die daar in liggen. Verder door het hele mooie natuurgebied gereden, waar we regelmatig stopte om even daar doorheen te lopen. Wat opviel was dat hier nog ijs lag, het was aan het smelten wat mooie watervalletjes gaf. Bij een meer een langer stuk gelopen, de damp boven het meer gaf aan dat het ijs dat daar nog op lag aan het smelten was. Op zoek gegaan naar een restaurant om wat te eten, vervolgens terug naar het motel gegaan. Weer wat gepuzzeld en wat tv gekeken voor het slapen gaan.

Dag 218, zaterdag:
Heerlijk ontbeten waarna ik mijn spullen weer heb gepakt om verder te gaan naar de White mountains. Mama had ook een boek meegenomen waarin ik gelukkig mocht lezen tijdens de autoritten. Dit keer geluncht bij de Dunkin Donuts. Na nog een stuk te hebben gereden kwamen we aan bij ons hotel. Na het inchecken zijn we richting een waterval gereden, de weg ernaartoe was al heel mooi. Helaas konden we door de vele regen van die dag en het smeltende ijs in de bergen niet naar de andere kant van de rivier om naar de waterval te kunnen, niet dat dat veel had uitgemaakt want er ligt nog te veel sneeuw om bij de waterval te komen. ‘s Avonds heerlijk gegeten bij een steakhouse en een ijsje gehaald bij de McDonalds die daar aan de overkant zat. Iets te veel gegeten, terwijl papa met de auto terug ging, zijn mama en ik terug gaan lopen. Later samen met papa nog even bij een aantal winkels in de buurt wezen kijken voordat we weer gingen puzzelen en slapen.

Dag 219, zondag:
Ook nu weer heerlijk kunnen ontbijten waarna de spullen weer gepakt moesten worden om verder te gaan. We zijn eerst naar een andere waterval in de buurt gereden. Het hele pad ernaar toe was bedekt met een dikke laag ijs, dat werd dus glibberen en glijden. Ik ben gelukkig niet gevallen met dank aan mijn moeder die me een aantal keer heeft opgevangen, mijn ouders zijn wel beide uitgegleden. Maar het was het allemaal zeker waard, een mooie, bulderende waterval midden in het bos. Het nadeel is alleen dat we ook weer terug moesten, een ander nadeel was dat de batterij van mijn camera leeg was en de inhoud van mijn telefoon vol, verder dus geen foto’s kunnen maken. Met de auto zijn we verder gereden richting de Green mountains, onderweg bij de Subway wat gegeten. Aangekomen hebben we even lekker in de zon gezeten, papa en mama zijn wat gaan lopen terwijl ik uitgeteld op de kamer bleef zitten lezen. In de buurt weer wat gegeten, terug op de kamer Amerikanen zien voetballen, nu ben ik geen expert maar ik vind het niet zo goed als het Europese. Terwijl papa en mama al zijn gaan slapen lees ik nog wat in mijn boek voordat ik ook ga slapen.

Dag 220, maandag:
Na het ontbijt is het weer spullen pakken en verder rijden, vlak bij onze eindbestemming gestopt voor de lunch in een klein dorpje met hele mooie huizen. Na het eten hebben we dan ook even rondgelopen voordat we bij een bedevaartsoord zijn gaan kijken. Een heel groot terrein waar bijna geen mensen zijn, maar toch leuk om even te zien. Doorgereden om in een publieke tuin te kijken, het was nog wat vroeg, maar nog steeds was het mooi om te zien. We zijn vervolgens naar onze eindbestemming gegaan om in te checken, hier even tv gekeken voordat we gingen eten. Terug bij het huisje nog even tv gekeken voordat we ons klaar gingen maken om te slapen. We zaten in een redelijk groot vakantiehuisje met 2 badkamers, maar met maar 1 slaapkamer, ik sliep op de slaapbank.

Dag 221, dinsdag:
Het was een beetje koud in de kamer waardoor ik vroeg wakker was, nadat we hadden ontbeten hebben we uitgecheckt. We hebben nog wel een rondje midgetgolf kunnen spelen helaas heb ik niet kunnen winnen van mijn vader. We zijn verder gereden richting Hartford, hier enorm kunnen genieten van het geweldige weer. Deze stad is niet heel groot, we hebben wat door het centrum gelopen en zijn bij de rivier wezen kijken. We wilden graag langs de rivier lopen, maar door de hoge waterstand stonden de wandelpaden onder water. In het hotel een boek opgehaald zodat we in het park konden zitten lezen, het was net iets te warm om nog meer te doen. Hier een poos heerlijk gezeten voordat we op zoek gingen naar een restaurant om te eten. Dat bleek nog niet zo makkelijk, een aantal waren er dicht en een aantal waren het gewoon net niet. Na een poos gelopen te hebben, hadden we eindelijk iets gevonden. Na het eten zijn we teruggelopen naar het hotel, hier hebben we nog even tv gekeken waarna we zijn gaan slapen.

Dag 222, woensdag:
In de stad een ontbijtje geregeld voordat we onze spullen weer konden pakken om naar New York te gaan. Onderweg heb ik ook mama’s boek uitgelezen net voordat we de drukte van New York binnen reden. Weer ingecheckt om vervolgens naar central park te lopen, wat geluk niet al te ver was. Lekker door het park gelopen en nog even kunnen genieten van een straatshow. Verder gelopen langs de Trump Tower en over 5th avenue, de straat met de duurste winkels en de grootste merken. Op de terugweg naar het hotel per ongeluk over Times square gelopen, het blijft een bijzondere plek met al die enorme reclameborden. In de buurt van ons hotel hebben we wat gegeten, daarna nog wat voetbal gekeken voordat het weer bedtijd was.

Dag 223, donderdag:
Tegenover het hotel een heerlijk ontbijtje gehaald voordat we met de metro naar het World trade centre zijn gegaan. Hier hebben we bij het 9/11 memorial gekeken wat nog steeds een indrukwekkende plek is. Er zijn daar heel veel mensen, maar wat het voor mij zo bijzonder maakt is dat ze op de verjaardag van het slachtoffer een witte roos in hun naam plaatsen, deze mensen zullen nooit vergeten worden. We zijn verder gelopen naar de kust van daaraf hebben we naar het Vrijheidsbeeld staan kijken en de twee monumenten die daar staan, 1 daarvan is voor de slachtoffers van de oorlog met Korea. We zijn verder door de stad gelopen naar de Brooklyn bridge, deze hebben we op en neer gelopen en ook hier hebben we even staan kijken en genoten van het bijzondere uitzicht dat deze stad geeft. We hebben onze lunch bij een straatkraampje gehaald die je daar heel veel ziet, even rustig gezeten voordat we verder gaan. Door Chinatown en Little Italy gelopen, waarvan de laatste niet zo heel veel voorstelde. Verder gelopen over Broadway, wat een enorm lange straat is, richting de Empire state building. Dit is een bekend gebouw, maar echt bijzonder is het niet. Vandaar weer verder gelopen, weer over Times square. Hier stonden allerlei verklede film personages, totdat het een beetje begon te regenen, dan wordt het ineens een stuk rustiger op dit plein. Wij zijn zelf even in de M&M winkel wezen kijken voordat we verder door de regen zijn gaan lopen naar ons hotel. In de buurt weer wat gegeten, op de kamer vervolgens boksen gekeken en nog een puzzel gemaakt voordat we weer gingen slapen.

Dat 224, vrijdag:
Na het ontbijt de spullen weer gepakt. We hadden wel weer geluk gehad met het weer, het slechte weer hadden we alleen wanneer we in de auto zaten. Onderweg ergens geluncht. Alles ging goed totdat er voor ons een ongeluk gebeurde, we hebben het niet gezien, maar er lag wel van alles op de weg. Door het slechte weer heeft papa dat niet op tijd kunnen zien en voordat we het wisten stonden we net als een aantal andere auto’s aan de kant van de weg met een lekke band. Ik heb met het verhuur bedrijf gebeld voordat ik samen met papa in de regen de band heb verwisseld. We zijn rustig naar een parkeerplaats gereden waar ik nogmaals met het bedrijf belde voor het eventueel omwisselen van de auto, Boston was nog meer dan 2 uur verder en dat is te ver om op een reserveband te doen. We zijn naar een autoverhuur station gereden, hier werd ons verteld dat ze geen auto of band hadden. Zij hebben ons weer doorverwezen naar een garage waarmee ze samenwerken, hier zouden ze de band verwisselen. Hier zeker drie kwartier zitten wachten voordat we weer verder konden. Al met al heeft het twee en een half uur geduurd voordat we weer verder reden langs diezelfde plek waar nog steeds een camper met pech stond. Vlak voor Boston nog kort in de file gestaan voordat we eindelijk op mijn campus aankwamen. Hier stonden Sue en Emma mij al op te wachten, de lieverds. Hier heb ik mijn spullen naar boven gebracht en een klein koffertje van mijn ouders weer aan ze meegegeven met spulletjes van mij erin. Samen met mijn ouders naar hun hotel gereden door de drukte van de avond. Het was de bedoeling om de auto na het inchecken terug te brengen naar het verhuurbedrijf, maar het werd al donker en mijn ouders hadden liever dat ik terug ging naar de campus. Na een snelle douche ben ik uitgeteld naar bed gegaan.

Dag 225, zaterdag:
Op tijd opgestaan, onderweg naar het hotel van mijn ouders ergens een ontbijtje gehaald. Samen met mijn ouders nog weer richting het centrum gereisd, hier nog even in de haven gelopen en bij Quincy market gezeten en gegeten. Weer terug bij het hotel om nu wel met de auto naar het verhuurbedrijf te gaan. Netjes afgeleverd en dan door naar het vliegveld, hier weer afscheid genomen van mijn ouders en zelf ben ik teruggegaan naar de campus. Inmiddels is het ook alweer etenstijd, samen met de meiden weer eens gegeten. Ondertussen vertelt ieder zijn vakantie verhalen. Na het eten nog even een korte wandeling en daarna lekker relaxen totdat ik ga slapen.

Dag 226, zondag:
Lekker uitgeslapen om vervolgens met de meiden te brunchen. Na de brunch ben ik samen met Helen en haar Nederlandse vriendin Karlien bij een baseball wedstrijd gaan kijken. Hier ben ik de rest van de middag gebleven totdat ik ‘s avonds weer met de meiden gegeten heb en de rest van de avond lekker niks heb gedaan.

Dag 227, maandag:
Vandaag heb ik gewoon weer les, twee weken lang heb ik lekker kunnen relaxen, maar nu moet het weer gebeuren. Ik begin om half 1 met mijn eerste les in een klasje van 3, lekker rustig. Om 2 uur begint mijn andere les die tot 5 uur duurt, hier zitten we gezellig met z’n vijven. Na het avond eten zijn we weer voor een wandeling gegaan. Dat is nu routine geworden, een beetje beweging na een hele dag binnen zitten. Zoals sommige van jullie wel weten ben ik geen fan van het kijken naar voetbal, ik heb ook geen favoriete club. Hier is dat iets anders. Morgen is de eerste wedstrijd van de Champions league halve finale Tottenham - Ajax. Ik ben hier nu een sterke Ajax fan, het leuke is dat Emma een Tottenham fan vanwege een Koreaanse speler. Sinds ik terug ben zitten we elkaar al een beetje te plagen, zo ook deze avond.

Dag 228, dinsdag:
Rond 11 uur begint mijn eerste les weer, ik heb weer literatuur op mijn rooster staan. Ik had al gemerkt dat er in mijn vakantie een grote groep nieuwe leerlingen is gekomen, in deze les heb ik er een paar ontmoet. Om 2 uur was ik ook klaar met mijn andere lessen, nog even relaxen voordat ik met Emma en de andere meiden beneden voor de tv ga zitten voor de wedstrijd. De hele wedstrijd door hebben Emma en ik elkaar lopen plagen met een uiteindelijke winst voor Ajax, dit gaat ze nog wel even horen. Na het eten weer een wandelingetje en een hoop gezelligheid.

Dag 229, woensdag:
Vandaag begin ik met fotografie, de docent is eerlijk gezegd een hele rare man, vol energie, maar het heeft iets negatiefs waarmee hij soms heel raar uit de hoek kan komen. De rest van de middag is gevuld met lessen en ‘s avonds na het eten weer een wandeling.

Dag 230, donderdag:
Na een kort dagje in lessen lekker niks gedaan. Na het avondeten het gebruikelijke wandelingetje.

Dag 231. vrijdag:
‘s Ochtends had ik eerst conversatie van mijn favoriete docent, een man die heel langzaam praat en die het allemaal niet zoveel kan schelen, wat vaak heel grappig kan zijn. Omdat we maar met 8 leerlingen waren hebben we alle onderwerpen met de hele groep besproken, het had wel iets gezelligs. Verschillende mensen hadden het er de hele week al over, de lessen van vrijdagmiddag komen te vervallen, dat bleek waar te zijn. Nadat ik bijna al mijn lessen had gehad, verviel mijn laatste les om plaats te maken voor een field day. We hebben hem al 2 keer eerder gehad, hij is er alleen als er veel nieuwe studenten zijn. Deze keer was hij weer binnen. Eerst met de meiden op de foto geweest, die hangen nu netjes op mijn muur. Vervolgens op de eerste verdieping in de studiezaal op een mechanische stier gezeten, iets wat ik altijd al had willen doen. De rest van de middag lekker niks gedaan en na het eten weer gewandeld.

Dag 232, zaterdag:
Vandaag lekker relaxed. Eerst wat gegeten in de kantine, maar ik had nog honger dus heb ik samen met Lina nog wat eten besteld. Tegelijkertijd heb ik Karlien geholpen met haar was. Rond half 9 samen met Helen en Emma naar de kroeg gegaan, later kwamen er nog een 2 andere meiden. Gezellig gekletst en wat gedronken.

Dag 233, zondag:
Na de brunch ben ik vol goede moed begonnen aan mijn reisverslag, ik ben alleen niet ver gekomen. Ik heb het grootste gedeelte van mijn middag met een vriend van thuis zitten appen, het was erg gezellig, maar dat heeft mijn verslag niet ver gebracht. ‘s Avonds had ik geen zin meer om er mee verder te gaan.

Dag 234, maandag:
Het voordeel van de kleine klassen waar ik in zit is dat het veel gezelliger is en je kent elkaar veel beter. Vandaag ging het alleen iets anders, waarom zou het altijd maar hetzelfde zijn, dat is toch maar saai. We hadden afgesproken om vandaag een proefexamen te doen, omdat mijn andere klasgenoten aan het eind van deze week het echte examen hebben. Om half 1 zijn we begonnen tot 5 met 2 keer een korte pauze. Na het avondeten zijn we weer voor een wandeling gegaan.

Dag 235, dinsdag:
Vandaag met Lina en een andere vriendin naar de Starbucks geweest om vervolgens in het gras in de zon voor de school te gaan zitten. Heerlijk zitten kletsen totdat ik toch weer Champions league wou kijken. Een bijzondere wedstrijd.

Dag 236, woensdag:
Het is al een week geleden dat we naar Tottenham - Ajax hebben gekeken, het is dus tijd voor het vervolg in Amsterdam. Het enige probleem is dat de wedstrijd hier om 3 uur begint en ik dan midden in de les zit. Ik had mijn favoriete docent en we hadden net een leuk gesprek, ik ben dus blijven hangen totdat mijn klasgenoot, die de wedstrijd ook wilde zien, zij dat Ajax had gescoord. Toen zaten we binnen een minuut voor de tv. Hier heb ik de rest van de middag gezeten en daar zal ik het maar bij laten. Mijn docent hoort mijn officieel voor deze uren absent te melden, maar dat heeft hij niet gedaan. Wat een geluk heb ik weer. ‘s Avonds ben ik samen met Helen en een aantal van haar vrienden een drankje gaan doen. Leuke nieuwe mensen ontmoet en een hele gezellige avond gehad, waarbij een dronken meid op de tafel aan het dansen was.

Dag 237, donderdag:
Na mijn lessen, heb ik kort een wandeling gemaakt. Het was heerlijk weer en 1 van mijn lessen had ik ook lekker buiten in het gras. Net na 5 uur ben ik samen met Sue, Helen, Emma en een andere vriendin uit eten gegaan. Heerlijk gegeten, na het eten nog naar de winkel geweest, Helen en Sue zijn teruggegaan naar de campus terwijl wij naar het hoogste punt van de stad zijn gegaan. Het is een gebouw in het centrum van de stad. We zijn met de lift naar boven gegaan om daar te genieten van een adembenemend uitzicht over de stad. Het was al donker en dat gaf een bijzondere sfeer. Terug op de campus weer lekker niks gedaan.

Dag 238, vrijdag:
Vandaag weer mijn lessen gehad, mijn laatste les was van mijn favoriete docent. Mijn klasgenoten hadden nog niet geluncht en hadden een pizza besteld. Het laatste halfuur van de les hebben zij zitten eten en hebben we gewoon zitten kletsen. We hebben met z’n allen ook een half uur langer gezeten, het was gewoon gezellig. Eén van mijn klasgenoten had van zijn familie een pakketje gekregen met shotjes erin. Toen de docent weg was hebben we met z’n vieren een shotje genomen, officieel is dat niet toegestaan. De rest van de dag niets bijzonders gedaan, gewoon weer een wandelingetje gemaakt. ‘s Avonds liep ik door de gang en daar stond mijn buurvrouw, dat is ze al van het begin, maar we spreken elkaar eigenlijk niet. De meeste mensen die ik ken vertrekken net als mijn buuf en mij de 25ste en dat voelt toch raar, iedereen is al aan het aftellen. Kort heb ik even met haar gepraat, we zijn er bijna klaar voor, om te gaan.

Dag 239, zaterdag:
Met Sue en Helen om half 12 naar de kantine gegaan voor een brunch. Vandaag hebben mijn klasgenoten hun toets, ja dat doen ze hier op een zaterdag. Toen we bijna klaar waren met eten kwam eerst een klasgenoot uit een andere klas erbij zitten en niet veel later 2 van de toets nemers. Helen en Sue zijn kort daarna weggegaan, ik ben met mijn klasgenoten blijven zitten en enorm gelachen. Net op het punt dat ik de kantine wil verlaten zie ik Emma samen met een vriendin, kort heb ik bij ze gezeten en een plan gemaakt voor die dag, want het is prachtig weer. Het was bijna 1 uur voordat ik de kantine echt verliet. Samen met Emma en onze vriendin zijn we gaan wandelen, 2 uur lang. Terug op de campus even rustig gezeten voordat we naar de winkel zijn gelopen en op de terugweg langs de Starbucks zijn gegaan. Na het avondeten ben ik samen met Helen en Emma naar de kermis gegaan. Na een klein uurtje met de bus zijn we niet meer in Boston, maar in een klein dorpje daar vlak buiten. Op het kermisterrein staan allerlei attracties, de meeste gaan over de kop en zoniet dan is het voor kleine kinderen. Geen van ons is een held, dus we lopen gewoon wat rond, we halen popcorn en een ijsje en na een uurtje gaan we weer naar huis. Terug op de campus nog even relaxen en dan naar bed.

Dag 240, zondag:
Na mijn brunch met Helen en Sue ben ik direct begonnen met het schrijven van mijn blog. Straks ga ik nog wat leuks doen met Lina en dat zal het wel zijn voor vandaag.

  • 15 Mei 2019 - 17:09

    Marcel:

    Hoi Christine, leuk om te lezen dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. De verhalen van Gijs en Marga waren al leuk. Met jou verslag erbij maakt het compleet.
    Succes met de laatste dagen Boston!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Christine

Ik ben Christine en ik zit voor 9 maanden in Boston.

Actief sinds 17 Sept. 2018
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8442

Voorgaande reizen:

16 September 2018 - 26 Mei 2019

Boston

Landen bezocht: