Ongezond/ongezond - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu Ongezond/ongezond - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Christine Overgaauw - WaarBenJij.nu

Ongezond/ongezond

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

11 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Boston

Dag 22, zondag:
In het begin vond ik het heel lastig om mijn avonden te vullen, vaak deed ik dat dan ook achter mijn laptop. Dat doe ik nu nog steeds, maar dan met mijn vrienden erbij. Zo ook weer deze avond. Het laatste deel van Harry Potter 2 gekeken en direct ook maar Harry Potter 3 gekeken. Dit alles gaat natuurlijk samen met heel veel ongezonde snacks. Maar het blijft een gezellige bezigheid, tussendoor delen we vaak onze favoriete momenten van de films.

Dag 23, maandag:
Deze dag beginnen we zoals altijd lekker op tijd met normale les. Direct daar achter aan hebben we Foundation les. Dit keer gingen we een wandeling maken door een straat, daarbij moesten we bedrijven of organisaties noteren die belangrijk zijn voor de buurt. Zo kwamen we ook langs Jim Deli's, een typisch Amerikaanse diner. Na de les zijn we daar dan ook heen gegaan voor onze lunch. Het was er super druk, wat een goed teken is, dan is het eten lekker. Dat zal vast niet de enige reden zijn, de eigenaar en het personeel waren super aardig, dat hebben we ook wel eens anders gezien. Ik zat al weken te wachten op de kans om typisch Amerikaanse pannenkoeken te eten. Dat heb ik dan ook gedaan, viel me toch een beetje tegen. Het was wel lekker, maar niet geweldig. Het vulde ook niet helemaal, omdat Eve ook nog trek had. Heb ik een burger besteld, die was zo groot dat ik niet wist hoe ik dat moest gaan eten. Uiteindelijk werd het een dik gesmeer, maar het was wel heel lekker. De rest van de dag lekker rustig aangedaan.

Dag 24, dinsdag:
Met Camilla afgesproken om 2-3 keer in de week hard te gaan lopen. Na het ontbijt zijn we er maar aan begonnen. Camilla heeft heel lang niet gelopen dus we zijn rustig begonnen, daar is het ook bij gebleven. Met het tempo wat wij hadden kon je ook wandelen, maar dat maakt niet uit. Na de douche nog even gauw de was gedaan voordat de les begon. Vervolgens kwam Gina met het idee om naar de Mexicaan te gaan voor lunch, vond ik wel een goed plan. Naast de Mexicaan zit een café/diner, hier zijn we na de lunch even binnen gestapt voor een koffie. Maar er lagen natuurlijk een heleboel lekkere dingen in de vitrine. Ik kon me weer niet inhouden en moest een donut hebben, hij was heerlijk, maar erg gezond is het niet. Na dat we alle lessen gehad hadden, konden we gaan eten. Meestal zitten we dan met z'n vieren nu gezellig met z'n achten. Na het eten ben ik samen met Eve nogmaals naar 'Party City' geweest. Het nadeel van deze winkel is, is dat er vlak naast een McDonald's zit. Na het winkelen zijn we daar dus even naar binnen gegaan voor een hamburger en een shake, om het lekker gezond te houden. Vervolgens zat ik met Camilla op mijn kamer gezellig te kletsen, met YouTube aan, we hebben dezelfde muziek smaak. Lekker vals meezingen met de beste hits.

Dag 25, woensdag:
Het weer hier, dat is nog wisselvalliger dan in Nederland en dat zegt wel wat. Zondag was het warm, maandag heel koud en dinsdag en woensdag weer heel warm. Maar vergeet je paraplu niet want voordat je het weet kan het zomaar gaan regenen. De lokalen zijn hier dan ook heel warm, bijna sauna's.
Dit keer zouden we gaan eten in het café/diner naast de Mexicaan, dit keer heb ik het gelaten bij alleen de lunch. Camilla wilde graag nog een piercing laten zetten, ze heeft er al een heel aantal in haar oren. Gina twijfelde of ze er ook 1 wou en omdat Eve en ik het graag wilden zien. Zijn we daar na onze laatste les naar toe gegaan. We kwamen binnen in een hele kleine salon, waar een vrouw stond met geen plek meer voor nog een piercing. Je kon geen plek meer bedenken om er nog 1 bij te zetten. Na wat papierwerk, werd de piercing dan gezet. Binnen no time sta je dan ook weer buiten. Omdat we in een ander deel van de stad waren waar wij nog niet eerder waren geweest zijn we een stukje gaan lopen en ben ik voor het eerst in mijn leven op een Aziatische markt beland. Van alles wat je ziet heb je geen idee wat het is, los van het plaatje, overal staan namelijk die leuke tekens op. In zo'n markt ruikt/stinkt het ook heel erg naar vis, je moet er maar van houden. Vanwege de warmte weer redelijk op tijd terug gegaan naar de campus om even af te koelen. Na het diner en ons huiswerk, toch weer begonnen aan Harry Potter 4, dit keer zijn we niet naar beneden gegaan voor snacks. Camilla had nog wat lolly's liggen, die moesten er maar aan geloven.

Het is toch een stuk moeilijker dan je zou denken, gezond eten. Er zijn een heleboel dingen die ik graag een keer wil proeven. Ook is het eten in de kantine niet altijd even lekker, wat maakt dat wij vaak zeggen om voor de lunch ergens anders te gaan eten. Ook omdat we voor de lunch moeten betalen in de kantine, terwijl dat niet hoeft voor het ontbijt en het diner. Ik moet me toch wat strenger aan mijn plan houden en niet zomaar alles wat ik zie naar binnen willen dauwen. Nu waren wij woensdag in een supermarkt en terwijl de rest uitgebreid bij de koekjes en al het ander lekkers stond te kijken. Heb ik, met moeite, bij de wat minder interessante boodschappen staan kijken, ik heb dan ook niks gekocht. Als het eenmaal op je kamer ligt is het sneller weg dan je zou willen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Christine

Ik ben Christine en ik zit voor 9 maanden in Boston.

Actief sinds 17 Sept. 2018
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 8447

Voorgaande reizen:

16 September 2018 - 26 Mei 2019

Boston

Landen bezocht: